Master International Design Strategy / Brazil Studio
DAUER
2 Years
SPRACHEN
Englisch
TEMPO
Vollzeit
BEWERBUNGSSCHLUSS
Antragsfrist beantragen
FRÜHESTES STARTDATUM
Beantragen Sie den frühesten Starttermin
AUSBILDUNGSKOSTEN
EUR 9.900 / per year *
STUDIENFORMAT
Auf dem Campus
* 8900 EUR for French and European students, 9900 EUR for non-European students
Einführung
A postgraduate program in two years specialized in International Design Strategy, a single master’s degree in design
The Master Brazil Studio, in association with the prestigious Mackenzie University, deals with topics related to social and environmental issues (mobility, health, education, food, access to energy, waste management) and its specific characteristics (high population density, multiculturalism, natural The Master Brazil Studio resources and local crafts...).
Main themes
- Immersion environment
- Urban Design in the context of high population density
- Social Design adapted to multiculturalism
São Paulo, Brazil
São Paulo is a creative, hyperactive, seductive and warm city, where design, architecture, communication, events and innovation agencies abound. "Sampa", the largest urban center in the southern hemisphere, is the economic center of Brazil, a market of more than 200 million inhabitants. The city is considered as one of the most culturally diverse in the world.
A Master's Level Degree
The successful completion of the two years leads to the Master’s level degree in design, certified by the French Ministry of Higher Education and Research and registered in the Registre National des Certifications Professionnelles (the French directory for vocational qualifications or RNCP) as a Level 7 Master’s degree.
Admissions
Lehrplan
1st year
Semester 1
Dieses Semester verbringen die Studierenden im Ausland in einem Praktikum als Junior Designer (mindestens 13 Wochen). Vor diesem Praktikum absolvieren sie ein Modul mit einem Willkommensseminar und Methodik-Transkulturalität (80 Stunden), Sprachkursen und Kursen zur lokalen Kultur.
The goal of this semester for students is to highlight and expand professional knowledge in the context of another culture.
Semester 2
During this semester, students learn how to manage complex design projects, deepen their knowledge of the economic, social, and cultural aspects of the field covered in their program, build and apply a methodology, and support their end-of-term project. studies, the subject of which they define.
Teaching, delivered in the form of projects in partnership with industry, workshops, lectures, conferences, and professional meetings includes the following compulsory credits:
- Design and complexity project
- Workshop to define the end of the studies project
- Prospective design project
- Seminar methodologies
- Innovation seminar
- Intellectual property
- Seminar specific to the theme of the program
- Einführung in die Forschungswerkstatt
- Professionalisation / lab
- Contests
- TOEIC preparation
- Preparation for the end of studies project, complementary seminar
- Memory preparation workshop
2nd year
Semester 3
Continuation and finalization of the end-of-studies project summarizing all the professional skills acquired. It can be conducted in collaboration with a company and/or research laboratory of a partner university. This personal end-of-studies project must be related to the program in which students are enrolled.
Supervision is ensured in the form of workshops under the direction of a referent designer, to which punctual speakers are associated. Writing a thesis on the theme of the project.
Courses:
- Initiation to law
- Introduction to management
- End of studies project workshop
- Memory Workshop
- Professionalization & lab
- Competitions
Semester 4
The study program ends with a minimum of sixteen weeks (and a maximum of six months) internship within a company, in France or abroad.
Trainees work as junior designers and support all or part of a project.
Der Student muss seine Fähigkeit unter Beweis stellen, sich in ein Team zu integrieren, ein Projekt zu leiten und alle Abläufe des Projekts für einen reibungslosen Ablauf zu entwickeln. Es ermöglicht dem Studenten, sein gesamtes Studium mit seiner ersten Berufserfahrung zu verbinden. Je nach beruflichem Projekt des Studenten kann dieses Praktikum auch in einem Unternehmen stattfinden, das der Student gründet, oder sogar in einem Forschungslabor.
Über den Erwerb von Fähigkeiten für den Designberuf durch das Ausprobieren von Projektmanagement und das Erleben von Komplexität hinaus soll dieses Programm jungen Absolventen die Möglichkeit bieten, eine internationale Karriere zu starten.
Das MDes-Programm umfasst vier volle Semester akkreditierten Lehrplans, wobei pro Semester 30 ECTS-Punkte (European Credit Transfer System) vergeben werden. Während des ersten Semesters, das im September beginnt, nehmen die Studenten an einem Orientierungsseminar teil, bevor sie ihr Praktikum beginnen. Das zweite Semester bietet einen dicht gepackten Stundenplan mit Unterricht und Projekten, die von Lehrpersonal und professionellen Designern geleitet werden. Das dritte Semester ist der konzentrierten, individuellen Arbeit an einer Abschlussarbeit und einem persönlichen Designprojekt im Zusammenhang mit transkulturellem Design gewidmet. Das vierte Semester entlässt die Studenten in ein abschließendes Praktikum, das idealerweise ebenfalls in Brasilien oder zumindest in einem internationalen Kontext durchgeführt wird, und endet mit einer Verteidigung der Abschlussarbeit, bei der sich jeder Student als professioneller Designer präsentiert.
Programmergebnis
Diplôme de Design Bac +5: Abschluss auf Master-Niveau.
This MDes program leads to the master’s level degree (Diplôme de design) certified by the French Ministry of Higher Education.
The Master’s level degree confers the "Grade de master", and you can pursue your education at a PhD level.
Galerie
Karrierechancen
Dieses Programm bildet die Studierenden zu Global Playern aus, die fließend Englisch und möglicherweise sogar Portugiesisch sprechen, den brasilianischen Kontext besser verstehen und vor allem ihre Fähigkeit verbessern, für Kunden und Arbeitgeber aus anderen Kulturen zu entwerfen. Es ist eine lebendige Erfahrung, die die Teilnehmer verändern wird und oft unerwartete, spannende internationale Karrieremöglichkeiten eröffnet.