
MA Kreativdirektion für Modemedien
London, Vereinigtes Königreich von Großbritannien und Nordirland
DAUER
1 Years
SPRACHEN
Englisch
TEMPO
Vollzeit
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FRÜHESTES STARTDATUM
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AUSBILDUNGSKOSTEN
GBP 29.950 *
STUDIENFORMAT
Auf dem Campus
* für Nicht-Großbritannien | UK: GBP 24.950
Einführung
Das Condé Nast College of Fashion & Design ändert am 30. September 2024 seinen Namen in Vogue College of Fashion. Von da an werden wir die Hochschule offiziell als Vogue College of Fashion bezeichnen, einschließlich Ihrer Abschlusszeugnisse und Zertifikate, die Sie nach dem 30. September 2024 erhalten haben.
Unser MA Creative Direction for Fashion Media ist ein außergewöhnlicher, branchenorientierter Studiengang, der die faszinierenden Bereiche des visuellen Geschichtenerzählens, des Media Branding und der Multimedia-Produktion erschließt. Das Programm basiert auf dem enormen Wissens- und Erfahrungsschatz von Condé Nast und bietet eine aufregende Mischung aus strukturiertem akademischem Unterricht, praktischen technischen Workshops, eigenständiger Recherche und bereichernden Masterclasses, die von angesehenen Branchenpionieren geleitet werden. Gemeinsam führen diese Elemente die Studenten auf eine transformative Reise durch die kreativen, kommerziellen und kritischen Dimensionen der Modemedien in Print-, Digital- und Erlebnisplattformen.
Der MA in Creative Direction for Fashion Media ist Teil des postgradualen Modemedien-Portfolios der Hochschule, zu dem auch die Masterstudiengänge Fashion Styling, Fashion Media Strategy und Modejournalismus gehören. Wenn Sie unseren MA in Creative Direction for Fashion Media absolvieren, werden Sie einige Lehrveranstaltungen und Projekte mit Ihren Kollegen in anderen Modemedien-Masterstudiengängen teilen. Dieser kollaborative Ansatz stellt sicher, dass Sie ein ganzheitliches und dynamisches Verständnis für die Modemedienbranche erwerben.
Im Kern ist dieses Programm eine Startrampe für Sie, um sich zu einem erfahrenen Praktiker in dem von Ihnen gewählten Bereich der Modemedien zu entwickeln. Es wurde entwickelt, um grundlegende übertragbare Fähigkeiten in den Bereichen Kommunikation, kritisches Denken, reflektierende Analyse und fachmännisches Projektmanagement zu fördern und Sie so in die Lage zu versetzen, als Mode-Geschichtenerzähler, Führungspersönlichkeiten der Medienbranche oder Visionäre in der visuellen Kommunikation innovativ zu sein und die Grenzen zu erweitern.
Das Condé Nast College verfügt über einen unvergleichlichen Zugang zu den Koryphäen der Branche, darunter die Redaktions- und Wirtschaftsteams, die hinter so bekannten Publikationen wie Vogue, GQ, Glamour, Tatler, House & Garden, World of Interiors und WIRED stehen. Dieser einzigartige Vorteil ermöglicht es uns, akademische Strenge mit herausragenden Verbindungen zur Industrie zu kombinieren und so ein Bildungsumfeld zu schaffen, das seinesgleichen sucht.
Das Condé Nast College of Fashion & Design ist ein Eckpfeiler der Vorbereitung auf die Industrie. Das ultimative Ziel dieses Programms ist es, die Lücke zwischen der akademischen Welt und der beruflichen Tätigkeit nahtlos zu überbrücken, indem Theorie und akademisches Studium mit der industriellen Praxis verwoben werden. Als Student dieses Studiengangs werden Sie in reale Industrieszenarien eintauchen, um Ihr Wissen und Verständnis kontinuierlich zu erweitern und neue Fähigkeiten auf einem beispielhaften Niveau nach dem Abschluss zu kultivieren. Darüber hinaus haben Sie die einmalige Gelegenheit, während des Programms ein vierwöchiges Praktikum zu absolvieren, das ein wichtiger Bestandteil Ihrer beruflichen Entwicklung ist.
Admissions
Lehrplan
The programme is structured as four 10-week terms. The first three are taught and the final term is dedicated to independent study to complete the final projects and a thesis. The programme structure consists of modules that are shared across all Fashion Media programmes, which focus on research skills and building critical awareness of current issues as well as developments in the fashion, media and luxury industries along with programme-specific modules that enable you to acquire technical and practical skills aligned with your career goals.
Term 1 - Autumn Term
- Brand Communication & Marketing Strategy (30 credits)
- Critical Research: Understanding Audiences (30 credits)
Term 2 - Winter Term
- Fashion Re-imagined (30 credits)
Term 3 - Spring Term
- Creative Collaboration: Applied Fashion Communication (30 credits)
- Final Masters Project (60 credits)
Term 4 - Summer Term
- Final Masters Project continuation or submission (60 credits)
Modules
MA Creative Direction for Fashion Media programme is a highly practical option that allows students to develop their existing visual communication skills with a focus on fashion. It is suited to those with creative degrees and strong portfolios in areas such as photography, fine art, visual communication or graphic design. You are expected to have existing skills within your preferred creative field and the course will provide opportunities to put those skills to use. Modules on the programme are:
Critical Research: Understanding Audiences
The purpose of this module is to provide you with an overview of the range of research methods, approaches and tools that are vital for developing an insight into audiences. The module will cover the philosophy of research, ethics, primary and secondary research methods, and how to analyse, evaluate and disseminate research findings. The module will consider research in a range of contexts relevant to the media industries and enable you to understand the relationship between theory and practice.
Fashion Media Futures
For fashion media to stay agile, companies, brands, publications and indeed individuals must be aware of the issues as well as opportunities relevant to the industry now and in the near, as well as distant, future. As part of this, you will be introduced to skills in evaluating societal, technological, political and economic change and how these impact fashion media. In teams consisting of students from different Fashion Media programmes, you will collaboratively respond to emerging trends and create new solutions that capitalise on this.
Multi-Media Production
Dies ist ein kompetenzbasiertes Modul, das Ihnen die Möglichkeit bietet, praktische Produktionskompetenzen in Bereichen wie Fotografie, Bildbearbeitung, Drucklayouts und grafisches Modedesign zu entwickeln. Sie entwickeln digitale Design- und Multimedia-Kommunikationskompetenzen über verschiedene Medien hinweg. Das Modul soll Sie auf weitere Projektarbeiten in späteren Modulen vorbereiten und sicherstellen, dass Ihre technischen und gestalterischen Kompetenzen auf ein Branchenniveau entwickelt werden, das für die Produktion von Arbeiten auf Stufe 7 geeignet ist.
Visual Culture & Creative Direction for Fashion
Nachdem Sie im zweiten Semester die für die kreative Leitung relevanten kreativen und technischen Fähigkeiten erlernt haben, können Sie diese Fähigkeiten in diesem Modul in einem professionelleren Kontext anwenden und gleichzeitig wichtige Aspekte der visuellen Kultur untersuchen und herausfinden, was Innovationen in der kreativen Leitung inspiriert. Das Gleichgewicht zwischen Kreativität und kommerziellen Belangen wird als Teil der zeitgenössischen Praxis in der kreativen Leitung betrachtet.
Final Master’s Project
During this module, you will create a practical outcome aligned with your programme specialism and identified career focus. You will also inevitably approach this as an opportunity to create or enhance a portfolio of work, initiate a live or simulated industry project or take an entrepreneurial approach by creating a project that you might continue to pursue after finishing the degree.
A written thesis will underpin the practical element, allowing you to identify a clear connection between academic theory, scholarly research and genuine industry practice. The aim is to consolidate and enhance previous learning on the programme, providing the opportunity to develop an individual research proposal in any area of interest relevant to the programme’s content.
This project aims to provide you with an opportunity to conduct live research on a topic of interest to you, developing skills in project management and engaging with professional development planning.
Studiengebühren für das Programm
Galerie
Karrierechancen
We are dedicated to empowering our students to excel in the fashion world. We recognise that a thriving career in this dynamic field requires more than just academic knowledge; it demands practical skills, guidance, and opportunities. Throughout your educational journey with us, we will provide an array of career support options tailored to your needs.
This programme contains modules, experiences and opportunities meticulously designed to equip you with the essential skills, knowledge and practice crucial for a successful fashion career, from personal development to professional practice.
Fashion media professionals now move seamlessly between roles at magazines and positions with major fashion brands and retailers, making the focus of the MA Creative Direction for Fashion Media relevant to an increasingly broad range of job opportunities. Within fashion media specifically, the course is suitable for those keen to pursue the following careers:
- Art Directors
- Creative Directors
- Graphic Designers
During the course, students will examine the roles outlined in magazine mastheads and the increasing roles in digital media.
Within the course content, there will be many career and professional development elements and activities available to you, including:
- Alumni Career panel during the induction week
- Multiple career focussed workshops until your final term
- Careers Day at the end of the course
You will also have access to our Career Services including, but not limited to:
- Strengths testing
- CV & Cover Letter Editing
- Mock Interviews
- Optional 1-2-1 tutorial with our Career Consultant
Previous students graduating from our higher education programmes have gone on to work at Vogue College of Fashion, Vogue, Glamour, Aisle 8, Net-A-Porter, Harvey Nichols, L’Oréal, Hayley Menzies, Grazia, HanSpringett LTD (AKA H-Lans), GQ, Harper’s Bazaar Arabia, WGSN, TikTok, Tatler, Louis Vuitton, The Times and many more.